Saltear al contenido principal
Berta Velasco, Millor Jugadora 2017-18 A La Gala De Les Estrelles Del Futbol Català || Berta Velasco, Mejor Jugadora 2017-18 En La Gala De Las Estrellas Del Fútbol Catalán

Berta Velasco, millor jugadora 2017-18 a la Gala de les Estrelles del Futbol Català || Berta Velasco, mejor jugadora 2017-18 en la Gala de las Estrellas del Fútbol Catalán

Marta de los Riscos, finalista

Berta Velasco, capitana de l’AE Penya Esplugues, ha estat reconeguda com a millor jugadora de futbol sala femení de la temporada 2016-17 a la Gala de les Estrelles del Futbol Català. És la quarta vegada que s’endú el guardó. Marta de los Riscos, jugadora també de l’AE Penya Esplugues, ha estat finalista. La cerimònia s’ha retransmès en directe per Esport3 des de l’antiga fàbrica Estrella Damm, a Barcelona.

Berta Velasco (30 anys) ha estat l’elegida entre les tres finalistes pels vots dels clubs, de les jugadores i del jurat de la gala. Les altres dues finalistes han estat Marta de los Riscos (18 anys), també de l’AE Penya Esplugues, i Mariona Solà, del Femisport.

Després de rebre el premi de mans de la Comissionada d’Esports de l’Ajuntament de Barcelona, Marta Carranza, l’ala de l’AE Penya Esplugues ha explicat que “el futbol sala femení català està creixent a passes agegantades i a poc a poc està obtenint el reconeixement que es mereix. A nivell personal, possiblement em trobo en un dels meus millors moments”.

Velasco, il·lusionada pel guardó, ha volgut subratllar que es presenta “un any bastant prometedor” per a la difusió del futbol sala femení gràcies a iniciatives com la campanya #Orgullosa de la Federació Catalana de Futbol o la disputa del 1r Europeu oficial, convocat per la UEFA. La internacional de la Penya Esplugues ha dit que ja era hora que el futbol sala femení “es comenci a equiparar al futbol sala masculí o al futbol femení” i ha recordat a les moltes jugadores que ho han fet o encara ho fan possible jornada rere jornada.

Berta Velasco és la capitana de l’equip blanc-i-vermell. Reconeguda per quarta vegada (2013-14, 2015-16, 2016-17 i 2017-18) com a millor jugadora de la temporada a la Gala de les Estrelles del Futbol Català, juga d’ala i és esquerrana. Desplega un elevat ritme de joc que sovint marca la diferència.

Ha vestit la indumentària de l’històric FS Gironella, antecessor de l’actual AE Penya Esplugues, i ha jugat també a les files de l’Elx (Alacant) i de l’Orvina (Pamplona). En la plenitud de la seva carrera esportiva, és un referent en actiu del futbol sala femení català.

Marta de los Riscos juga de pivot. Després d’una primera etapa (2012-15) al club, va retornar la temporada passada a la disciplina de la AE Penya Esplugues per estrenar-se a 1a Divisió com a jugadora i debutar, a la vegada, com a internacional amb la samarreta de la selecció espanyola absoluta.

(Fotografies: FCF)

Segueix-nos als nostres comptes oficials de Twitter, Facebook i Instagram.

_____________________________________________________________________________________________________________________

Marta de los Riscos, finalista

Berta Velasco, capitana de la AE Penya Esplugues, ha sido reconocida como mejor jugadora de fútbol sala femenino de la temporada 2016-17 en la Gala de las Estrellas del Fútbol Catalán. Es la cuarta vez que se lleva el galardón. Marta de los Riscos, jugadora también de la AE Penya Esplugues, ha sido finalista. La ceremonia se ha retransmitido en directo por Esport3 desde la antigua fábrica Estrella Damm, en Barcelona.

Berta Velasco (30 años) ha sido la elegida entre las tres finalistas por los votos de los clubes, de las jugadoras y del jurado de la gala. Las otras dos finalistas han sido Marta de los Riscos (18 años), también de la AE Penya Esplugues, y Mariona Solà, del Femisport.

Después de recibir de manos de la Comisionada de Deportes del Ayuntamiento de Barcelona, Marta Carranza, la ala de la AE Penya Esplugues ha explicado que “el fútbol sala femenino catalán está creciendo a pasos agigantados i poco a poco está obteniendo el reconocimiento que se merece. A nivel personal, posiblemente me encuentro en uno de mis mejores momentos”.

Velasco, ilusionada por el galardón, ha querido subrayar que se presenta “un año bastante prometedor” para la difusión del fútbol sala femenino gracias a iniciativas como la campaña #Orgullosa de la Federación Catalana de Fútbol o la disputa del 1º Europeo oficial, convocado por la UEFA. La internacional de la Penya Esplugues ha dicho que ya era hora que el futbol sala femenino “se empiece a equiparar al fútbol sala masculino o al fútbol femenino” y ha recordado a las muchas jugadoras que lo han hecho o aún lo hacen posible jornada tras jornada.

Velasco ha reconocido que el galardón le hace “la misma ilusión que el primero” y que es “un incentivo para seguir creciendo como jugadora”. La internacional de la Penya Esplugues ha querido subrayar la aportación de “mis compañeras y de los entrenadores que he tenido durante mi trayectoria deportiva en este galardón. Sin ellas y ellos no habría llegado donde estoy “.

Berta Velasco es la capitana del equipo blanquirojo. Reconocida por cuarta vez (2013-14, 2015-16, 2016-17 y 2017-18) como mejor jugadora de la temporada en la Gala de las Estrellas del Fútbol Catalán, juega de ala y es zurda. Despliega un elevado ritmo de juego que a menudo marca la diferencia.

Ha vestido la indumentaria del histórico FS Gironella, antecesor de la actual AE Penya Esplugues, y ha jugado también en las filas del Elche (Alicante) y Orvina (Pamplona). En la plenitud de su carrera deportiva, es un referente en activo del fútbol sala femenino catalán.

Marta de los Riscos juega de pívot. Después de una primera etapa (2012-15) en el club, retornó la temporada pasada a la disciplina de la AE Penya Esplugues para estrenarse en 1ª División como jugadora y debutó, a la vez, como internacional con la camiseta de la selección española absoluta.

(Fotografías: FCF)

Síguenos en nuestras cuentas oficiales en Twitter, Facebook e Instagram.

 

Volver arriba